GRAFIKA NA POČÍTAČI
Semigrafika, grafický režim, grafické uživatelské rozhraní, jas a barva, vnímání barvy a jasu, elementy počítačové grafiky, bod, přímka, vektor, křivka a plocha, transformace
DRUHY A VLASTNOSTI GRAFIKY
Zdroje grafických dat, rastrový obraz, bodová grafika, bitová mapa, vektorový obraz, vektorová (liniová) grafika, barevná hloubka, bitová hloubka, rozlišení, interpolace, alias
ZPŮSOBY PRÁCE S GRAFIKOU NA POČÍTAČI
Charakteristiky bitmapových a vektorových grafických formátů, komprese grafických dat, zpracování barvy, přímé barvy, procesní modely barev, barevné profily, tisk, specifika a oblasti aplikace vektorové a bitmapové grafiky
HARDWARE PRO ZPRACOVÁNÍ GRAFIKY
Sv ětlocitlivé snímací prvky, skenery, rozlišovací schopnost, digitální foto, grafické karty a grafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry, monitory, projektory, tiskárny, způsoby tisku, rozlišovací schopnost, specifika
PROGRAMY PRO TVORBU A ZPRACOVÁNÍ GRAFIKY
Charakteristika bitmapově a vektorově orientovaných grafických editorů, charakteristika prohlížečů, grafických dílen a nástrojů, podpůrných programů, specializovaných programů
PRÁCE S BITMAPOVÝM GRAFICKÝM EDITOREM
Prostředí programu, dostupné nástroje a funkce, úpravy bitmap, uživatelské nastavení, práce s vrstvami, import, archivy obrázků, export, konverze, kalibrace, tisk
PRÁCE S VEKTOROVÝM GRAFICKÝM EDITOREM
Prostředí programu, dostupné nástroje a funkce, speciální funkce vektorových editorů a užití efektů, vektorizace bitmapové grafiky, uživatelské nastavení, práce s vrstvami, styly a šablonami, import, symboly a archivy obrázků, export, tisk
DALŠÍ ZPŮSOBY PRÁCE S GRAFIKOU
Užití grafických programů pro úpravu a konverzi grafických souborů, snímání obrazových předloh, Optical Character Reading, snímání obsahu obrazovek, tvorba animovaných GIF sekvencí, digitální foto, úpravy a tisk fotografií
Posláním studijního předmětu Zpracování grafických dat je docílit u studentů pochopení základních principů a způsobů zpracování grafických dat na počítači a navodit, resp. rozvinout příslušnou způsobilost pro tvůrčí práci s grafickými nástroji a jejich prostřednictvím s grafickými informacemi na počítači. Úkolem předmětu je současně vytvořit adekvátní teoretické a kompetenční předpoklady pro další rozvoj ve směru využití a tvorby obecné i technicky orientované počítačové grafiky a multimediálních aplikací. Cíl studijního předmětu spočívá v osvojení příslušných poznatků a činností z oblasti počítačové grafiky, zvládnutí základů práce s grafickými daty a využívání grafických informací, osvojení různých způsobů získávání a úpravy grafických dat, včetně volby a ovládnutí příslušných zařízení či programů pro práci s grafikou a poznání jejich specifik a funkčních možností.
Obsahově se předmět orientuje na druhy, vlastnosti a možnosti zpracování grafických dat na počítači, zdroje grafických dat, technické vybavení pro zpracování grafiky, zpracování barvy, typy a vlastnosti grafických formátů, programy pro tvorbu a zpracování grafiky a způsoby jejich využití ve smyslu tvorby, úpravy nebo prezentace grafiky na počítači.