- Úvod do didaktiky informační výchovy. Vymezení pojmu "informační výchova".
- Postavení informační výchovy ve vzdělávání na ZŠ a SŠ v ČR.
- Vyučovací zásady a metody pro realizaci cílů informační výchovy
- Metodika vybraných úloh z informační výchovy ve škole.
- Analýza uUčebnici a dalších výukových a studijních zdrojů pro potřeby informační výchovy.
- Vybrané otázky metodiky úvodu do programování v Imagine.
- Metodika a výsledky vybran ých výzkumů v ČR a v zahraničí zabývajících se otázkami edukačního přínosu ICT ve vzdělávání.
Hlavním posláním studijního předmětu Metodika informační výchovy je poskytnout studentům teoretické základy nezbytné pro zvládnutí řešení metodických otázek integrace počítačových technologií do výuky na základní a střední škole. Pozornost se soustřeďuje na didakticko-metodické otázky vyučování ICT předmětů na ZŠ a SŠ přispívajících k utváření a rozvíjení dovedností a znalostí z oblasti ICT pro život v informační společnosti, ke kreativní činnosti žáků i k hlubšímu pochopení principu a využití počítačových technologií k řešení problémů a k učení. Východiskem je koncept informační výchovy a jejích základních komponent. Pozornost je věnována analýze učebnic a metodickým otázkám výuky programování na ZŠ a SŠ, konkrétně s využitím Imagine.
Předmět navazuje na linii předmětů K81, K83, K85 a K95.