- analýza vzdělávacích programů, učebních plánů, učební osnovy
- vztahy mezi vědou, technikou a vyučovacím předmětem, souvislosti mezipředmětové
- příprava učitele na vyučování, příprava materiální
- technické výukové prostředky, jejich využití v technicky zaměřených předmětech
- didaktické přístupy k utváření informační a síťové gramotnosti žáků
- didaktické přístupy práce s textovými a programovými materiály
Studijní předmět Didaktika technické a informační výchovy II navazuje na Didaktika technické a informační výchovy I. Dále rozvíjí a aplikuje problematiku vzdělávacího a vyučovacího procesu pro specifické potřeby předmětů technické a informační povahy, spojuje obecné teoretické pedagogicko-psychologické základy s pedagogickou praxí, objasňuje za jakých podmínek lze co nejefektivněji dosáhnout stanovených výchovně vzdělávacích cílů.
Cílem předmětu Didaktika technické a informační výchovy II je seznámení studentů se základními pedagogickými dokumenty, s problematikou technického vzdělávání v návaznosti na vzdělání všeobecné, objasnění vztahů k ostatním předmětům učebního plánu, zvládnutí problematiky vytváření přípravy učitele na vyučování, rozvíjení přístupů utváření informační a síťové gramotnosti žáků.