Cíl výuky: Na konkrétní konfrontaci umění krásného slohu a rané italské renesance demonstrovat důsledky kvalitativního přehodnocení přístupu k jevovému světu.
Obsah:Tematický celek od umění 14. století do konce 18. století.
Klíčová slova :Smyslový a rozumový přístup, novověk, humanismus, porenesanční obrazová koncepce, slohová období, slohové proudy
* 1. Teorie : 1.1. Umění krásného slohu a raná italská renesance. 1.2. Vrcholná renesance a manýrismus. 1.3. Pozdní gotika a zaalpská renesance. 1.4. Baroko a jeho slohové proudy.
* 2. Praxe : 2.1. Návštěva NG - Jiřský klášter, český barok se zaměřením na didaktické reflexe ve výuce Vv na primárním stupni školy 2.2. Realizace didaktické reflexe z vnímání konkrétních uměleckých děl do výtvarné výchovy v konkrétním ročníku ZŠ
* Požadavky pro udělení zápočtu : 1) Pravidelná účast a aktivní práce v seminářích.
* Požadavky ke zkoušce:
Prokázat 1) Základní orientaci ve vývojovém procesu od středověku do konce 18.století 2) Schopnost vlastního náhledu na vybrané umělecké dílo tohoto období
Evropské umění novověku, období renesance a baroku. Quatirocento a pozdně gotické umění severských zemí, italská vrcholná renesance a její ohlas.
Protireformace a umění baroku, jeho podoby v jižní, západní a střední Evropě.