\r\nwww.vuppraha.cz \r\nFulková, M. (2002). Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova, roč. 42, č. 4., str. 12 - 14. ISSN1210-3691\r\nFulková, M. a kol. (1997) Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. \r\nFulková, M., Novotná, M. (1999) Výtvarná výchova pro 7. a 8. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. \r\nFulková, M. (2006) Když se řekne? identita v moderním a postmoderním kontextu. Výtvarná výchova, v tisku. \r\nFulková, M. (2003, 2004). Když se řekne ?Gender. Gender ve výtvarné výchově. Výtvrarná výchova 4/2003, roč. 43, Výtvarná výchova 1, 2, 3/2004, roč. 44\r\nKitzbergerová, L. (2005) Přemýšlení o znaku. Interní materiál KVV Pedf UK Praha. \r\nPachmanová, M. (ed.) (2002). Neviditelná žena. Antologie současného amerického myšlení o feminismu, dějinách a vizualitě. Praha, One Woman Press. ISBN 80-86356-16-7\r\nPrůcha, J. (2001). Multikulturní výchova. Teorie - praxe - výzkum. Praha, ISV nakladatelství ISBN 80-85866-72-2\r\nSlavík, J. (2003, 2004). Umění zážitku, zážitek umění.I, II. Pedagogická fakulta, Universita Karlova v Praze. \r\nŠtech, S. (1992) Škola stále nová. Praha: Nakladatelství Karolinum, UK. ISBN 80-7066-673-0 \r\nTaylor, Ch. (2001) Etika autenticity. Praha: Filosofia, nakl. Filosofického ústavu AV ČR. ISBN 80-7007-150-8\r\n\r\n","inLanguage":"cs"},{"@type":"Syllabus","text":"* Using own artistic practice to develop art teacher´s competencies to design a learning model. To design a contextual topic work and analize its cultural and artistic possibilities. \r\nt will be expected that all students participate unless arrangements have been made otherwise beforehand with the instructor. Periodic self-assessments for evaluation \r\n\r\n* Presentation of a Project portfolio. Written reflection. \r\n","inLanguage":"en"}]}
* Using own artistic practice to develop art teacher´s competencies to design a learning model. To design a contextual topic work and analize its cultural and artistic possibilities.
t will be expected that all students participate unless arrangements have been made otherwise beforehand with the instructor. Periodic self-assessments for evaluation
* Presentation of a Project portfolio. Written reflection.
Annotation
Professional competence of the art teacher. The structure of the teaching unit.
Motivation, evaluation, assessment. Individual approaches to a curriculum for art education.