Kompozice, hudební forma, tektonika a struktura v předmětném výtvarném umění a hudbě, v abstraktním malířství a atonální hudbě, netradiční výrazové prostředky a techniky, terminologie výtvarného umění a hudbyObsah: Teorie:
1. Obecné principy řádu I (vztah morfologie a tektoniky, tektoniky a kompozice a hudební formy, hlavní kritéria kompozice a hudební formy)
2. . Plošná (lineární) kompozice a jednohlasé a lineárně kontrapunktické hudební formy
3. Prostorová kompozice a proměny hudebních forem polyfónn í faktury od ars nova k baroku
4. Od objektivity řádu k subjektivitě prožitku I (objektivní řád výtvarného a hudebního klasicismu; kompozice a hudební forma jako dokonale propracované schéma)
5. Od objektivity řádu k subjektivitě prožitku II (subjektivita prožitku jako zdroj uvolnění kompozice a hudební formy romantismu a novoromantismu)
6. Opojení svobodou a hledání nového řádu I (proces od postupného uvolňování schématu k organickému principu kompozice a hudební formy)
7. Opojení svobodou a hledání nového řádu II (od matematického řádu k identitě a repetitivní formě - od op-artu a neokonstruktivismu a multiseriální hudby k výtvarnému a hudebnímu multiserialismu.
8. Otevřená kompozice a hudební forma I (tvůrčí spontánnost od akční malby a aleatoriky k otevřené kompozici amer. neodada a indeterministické hudby)
9. Otevřená kompozice a hudební forma II (syntéza řádu a svobody a nedělitená jednota řádu)
Tematický celek je zaměřen na hledání cest k porozumění řeči výtvarného umění a hudby. Metodologická koncepce vychází od analýzy tvaru, prostoru a času přes kompozici a hudební formu a význam ke struktuře.