Cíl výuky: Adekvátně zkušenostem a zájmu rozvíjet praktickou a teoretickou výbavu studentů v oboru. Porozumění vzniku a historickým proměnám grafického designu jako specifické součásti současné vizu ální kultury. Získání základních dovedností v práci s grafickými počítačovými programy. Schopnost reflexe osvojených znalostí do výuky.
* Obsah:
Klíčová slova: Jednotný vizuální styl, ilustrace, animace
Teorie: Úvod do problematiky praktické typografie, práce s písmem a obrazem v prostředí programů Adobe InDesign, Adobe Illustrator, Adobe Photoshop. Úvod do problematiky animace v prostředí programů Adobe ImageReady, a Macromedia Flash. Možné aplikace těchto východisek ve škole.
Praxe: Semináře v počítačové pracovně, práce s obrazem a počítačová typografie. 1. Jsem tu -vizuální komentář k blízké osobě. Rozpracování jednotlivých prvků vizuálního stylu. 2. Animovaná knížka (flipbook)
Vytvořit knihu ze série obrazů, které se postupně proměňují z jedné stránky na druhou. Pokud se stránkami rychle listuje, vzniká iluze pohybu nebo nějaké změny.
Požadavky k zápočtu: Adekvátní úroveň zadaných seminárních prací, základní orientace v oboru.
* Základní studijní literatura:
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe Photoshop 6 - Oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress, 2001.
ADOBE CREATIVE TEAM. Adobe InDesign CS - Oficiální výukový kurz. Praha: SoftPress, 2005.
KOČIČKA, P., BLAŽEK, F. Praktická typografie. Brno: Computer Press, 2000.
Rey, Chrissy.: Flash MX - oficiální výukový kurz. SOFTPRESS, Praha 2003
Časopisy: Baoplán Blok, Deleatur, Graphis (poslední ročníky 94 - 05) knihovna Kvv
Font, Typo, Pixel, Živel, Baseline, Emigre,
Katalogy a sborníky symposií Bienále Brno (88-04) a Bienále Bratislava
Traditional and contemporary roles of graphic design. Between the client and the user.