* Cíl kurzu:
Seznámit studenty se současným systémem škol a zařízení somatopedického typu, s jejich vzdělávacími programy, s metodami a organizačními formami výchovné vzdělávací práce s tělesně a zdravotně postiženými žáky
* Obsah Kurzu:
Cíle a úkoly škol /ZŠ, ZvŠ, SŠ/ pro děti a mládež s tělesným postižením, jejich zařazení v systému speciálního školství.
Realizace výchovy a vzdělávání tělesně postižených žáků ve školách somatopedického typu, vzdělávací programy, individuálně výchovně vzdělávací plány, speciální metodiky, pomůcky, organizační formy práce.
Ústavní mimoškolní výchova tělesně postižených dětí.
Vzdělávání těžce tělesně postiženého dítěte v domácím prostředí /legislativní podpora/.
Problematika integrace tělesně postižených žáků do žákovského kolektivu základní školy běžného typu.
SPC ve spolupráci s výchovnými a vzdělávacími zařízeními pro tělesně postižené.
Možnosti profesionální přípravy tělesně postižených na jejich pracovního zařízení v současných společenských podmínkách u nás a v zahraničí.
Organizace škol při zdravotnick ém zařízení, rozsah a obsah vyučování, výchovná terapie a psychoterapie, specifická výchovná problematika nemocného žáka, hospitalismus a prevence.
Rodinná výchova tělesně postižených a zdravotně oslabených dětí, spolupráce speciálních škol s rodinou postiženého žáka.
Exkurze do zařízení somatopedického typu, plnění individuálních úkolů při sledování tělesně postiženého žíka v podmínkách speciální školy i běžné základní školy.
New trends in upbriming and in education of pupils with handicap or chronical disorder, educative possibilities in our country and worldwide, pedagogicalsupport to pupil with multilative, progressive, lethal, paroxymal and chronical disorders, case studies;