Cíl: Seznámit studenty se specifiky vyučování v základních školách přednostně určených pro vzdělávání tělesně postižených a zdravotně znevýhodněných žáků a s organizačním a metodickým zajištěním modelů integrace těchto žáků v hlavním vzdělávacím proudu v ČR.
* Obsah:
- speciální edukační potřeby OTZP
- diferenciace a individualizace ve vzdělávání OTZP
- organizační formy vyučování ve speciálních a v běžných školách, komparace metodických postupů
- základy integrativní didaktiky, způsoby jejího využití
- osobnost pedagoga a jeho profesní rozvoj a reflexe při práci s OTZP
Organizační formy a metody vyučování tělesně postižených a nemocných žáků, metodika speciálního psaní, tělesné výchovy a pracovního vyučování tělesně postižených žáků, metody facilitace a stimulace kognitivního a hybného rozvoje postiženého žáka, specifika vyučování hospitalizovaných d ětí;