Charles Explorer logo
🇨🇿

Logopedie - spec. didaktika I

Předmět na Pedagogická fakulta |
O04318267

Sylabus

Cíl kurzu:

Seznámení s problematikou logopedické péče v adolescenčním a dospělém věku, nejčastější poruchy řeči ( afazie, dyzartrie, dysfagie), logopedické působení u osob s demencí, spolupráce s rodinou klienta s vadou řeči

Obsah kurzu: změny v řeči a komunikaci v procesu stárnutí, faktory, ovlivňující řeč a komunikaci přetrvávající poruchy řeči ( dyslalie, dyzartrie,balbuties) afazie poruchy řeči u demence získaná dyzartrie, anartrie dysfagie nejčastější onemocnění ( poruchy, syndromy, onemocnění) s poruchou řeči a komunikace (PN, Alzheimer.chor., ) zařízení pro osoby s NKS, možnost využívání AAK u seniorů, logopedické působení při paliativné léčbě individuální a skupinová logopedická péče, poradenství v logopedii, možnosti spolupráce s rodinou klienta, kvalita spolupráce v různých etapách logopedické péče s klientem dospělém a seniorském věku metodika metodika matematiky metodika výuky cizího jazyka metodika výuky HV a TV metodika výuky českého jazyka, metodika logopedické péče v speciálních školách hodnocení žáka, problematika výuky v 1. ročníku, rámcové vzdělávací plány, školní programy, etická výchova na speciální škole (obecně), mimoškolní aktivity dětí s NKS, speciální programy, legislativa

Anotace

Vzdělávací a rehabilitační programy pro dospělou populaci s poruchami sluchu a řeči při diagnózaách: dysartrie, dysfázie, afázie, hlasové poruchy, poruchy řeči a jazyka při demnci, poruchy tempa a plynulosti řeči dospělých.