čCíl výuky: Hledat výrazové možnosti kresby, malby, kombinovaných technik, prostorové tvorby jako prostředků sebvyjádření a komunikace. Experimentální tvůrčí práce plošné i prostorové a jejich využití pro speciální pedagogiku. Ověření vlastních výrazových a empatických schopností, zobrazení vnitřního světa pomocí výtvarných výrazových prostředků.
Obsah:Výrazové možnosti linie a barvy a jejich využití pro artefiletickou praxi. (kombinace výtvarných prostředků s hudbou, literaturou, pohybovým a dramat. výrazem).Výtvarné využití dostupných materiálů, jejich zpracování a využití v prostorové tvorbě (papír, textilie, plasty, přírodniny).
Klíčová slova:, artefiletická praxe, metodická řada, vizuální komunikace, expresivita, sebevyjádření, kompozice, konstrukce, organické a geometrické linie
Teorie: Vztah linie k nástroji - využití pro výtvarnou činnost dětí. Komunikace pomocí linií a barvy, - využití pro psychologii, (expesivita, gestická tvorba. ) Záznamy citového prožitku - výtvar. Vyjádření zážitku z jiných druhů umění (poezie, hudba, tanec)
Vybrané kapitoly z dějin umění - v návaznosti na probíranou výtvar. problematiku.
Praxe:Experimentální studie na poznání a pochopení dalších možností práce s linií, barvou.
Např. gestická kresba a malba, , vyjádření jiného druhu umění výtvarnými prostrředky (hudba, pohyb, literatura)
Prostorové práce s dostupnými materiály (papír, textilie, plasty, přírodniny) a jejich využití pro rozvoj prostorového výtvarného myšlení.- využití pro praxi s různě postiženými dětmi.:
Etudy na studium kompozice a konstrukce ( využití pravidelného a nepravidelného rytmu, symetrie a asymetrie, pozitivního a negativního tvaru apod.).
* Požadavky k zápočtu:
Aktivní experimentální výtvarná činnost (etudy) - vlastní výtvar. dokumentace postupů při jednotlivých úkolech a návaznost na výtvar. umění 1)vytvoření metodické řady za využití různých výtvarných technik (podle vlastníhonávrhu), 2)obhajoba této řady před skupinou - možnosti využití v atefiletické praxi
Art Education II
The course aims to develop students´ abilities of a creative artistic expression and its reflection in the context of aesthetics and theories of art. Students improve their knowledge of artistic techniques and different approaches towards artistic expression in educational contexts. An introduction to development of visual culture and history of visual arts is a basic part of the course.