* Obsah:
Klíčová slova: Arteterapie, artefiletika. Kultura, vizuální kultura, obrazový znak, symbol, význam. Výtvarná výchova, škola, instituce. Učitel a žák, pedagogický konstruktivismus, kontextové učení.
Teorie: Hledání možností dialogu a vyjádření ve znakových systémech, kontextualizace a vytváření významu vizuálního vyjádření. Institucionální rámce VV a diskursivní pozice předmětu. Umění, kultura, sociální prostor. Prožitková a reflektivní rovina speciální výtvarné výchovy, reflektivní kompetence učitele VV. Arteterapie a artefiletika jako kontexty při vytváření tematizací ve výtvarné výchově, práce s námětem a jeho konceptualizace, psychosociální role učitele, učitel a žáci v diskursivním prostoru institucí. Kulturní a multikulturní rámec, kontexty současného výtvarného umění, sociologie a filosofie, postmoderní etika - sociální pouto a etika péče.
Praxe: Vytváření prezentace, reflexivních deníků, průřezového portfolia pro SZZK.
Anotace:
Srovnávací přístupy k obsahům současného umění a výtvarné výchovy s ohledem na děti se speciálními potřebami.