* Obsah kursu:
Kontinuální vzdělávací systém SP.
Aspekty a zvláštnosti psychodiagnostiky SP v jednotlivých stupních: raná péče,SPC,SMŠ,SZŠ,SSŠ,SOU.
Psychomotorický vývoj a poznávací procesy SP dětí.
Aspekty a možnosti integrace SP do b ěžného systému vzdělávání (MŠ,ZŠ,SŠ,SOU). Individuální vzdělávací plány, hodnocení, legislativní rámec.
Pedagogika SŠ pro SP. Systém středoškolského vzdělávání SP. Problém přechodu ze ZŠ pro SP na SŠ pro SP.
Možnosti a způsoby výběru vhodné SŠ pro SP.Učební plány a učební osnovy SŠ pro SP.
Profesní orientace SP a jejich uplatnění. Celoživotní vzdělávání a možnosti rekvalifikace. Mimoškolní vzdělávání SP středoškoláků. Občanská sdružení SP - zájmové organizace, spolky a kluby.Význam televize, rozhlasu, videa.Význam knih a časopisů.
Zákon o znakové řeči. Prováděcí předpisy a problematika tlumočení.
Samostatný život SP, manželství a rodina, slyšící dítě v neslyšící rodině.
Sociálně patologické jevy u SP mládeže a dospělých a možnosti řešení. Duševní zdraví a hluchota.
Teorie znakových jazyků, notace a kodifikace znaků, praktický nácvik českého znakového jazyka, základy tlumočení znakovým jazykem