Posluchači se seznámí s provozem poradny, s regionem, kde poradna působí, s objednavateli služeb, klientelou. Účastní se všech aktivit, které konkrétní poradny nabízejí pro žáka, rodinu a školu:
A) diagnostika (psychologická, speciálně pedagogická),
B) intervence (konzultace s klientem, rodiči, učiteli),
C) pedagogická a psychologická terapie (stimulační programy, náprava specifických poruch učení a chování, individuální i skupinové formy psychoterapie - např. relaxace, hypnóza, terapie hrou, muzikoterapie, arteterapie, rodinná terapie aj.), D) metodické vedení učitelů (MtŠ, specializovaných tříd, výchovných poradců)
E) osvětová činnost (přednášky pro rodiče, žáky, veřejnost).
Pro udělení zápočtu je nutné: hodnocení studenta školitelem v PPP, deník z praxe, kazuistika.
Anotace kurzu:
Cílem dvoutýdenní souvislé praxe (50 hodin) v pedagogicko-psychologických poradnách je aplikace poznatků z psychologické diagnostiky a poradenské psychologie. Praxe je vykonávána ve dvojicích studentů v příslušné poradně, pod vedením školitele. Obsahem praxe jsou náslechy a účast na všech preventivních, diagnostických, intervenčních a terapeutických programech či aktivitách, které v době praxe realizuje příslušná PPP. Do některých činností se po dohodě se školitelem mohou zapojit studenti sami.