1. Úvodní seznámení s literaturou, strukturou kurzu, s tématy seminárních prací a nabídkou exkurze do vybraného ekologického centra.
2. Základní ekologické a environmentální pojmy. Vztah člověka k životnímu prostředí z hlediska historického vývoje, změny v krajině vzniklé činností člověka.
3. Globální ekologické problémy světa. Růst lidské populace, důsledky v oblasti sociální a ekonomické. Udržitelný rozvoj lidské společnosti.
4. Stav životního prostředí české republiky (zdroje znečištění jednotlivých složek biosféry, vstup toxických látek do organismu, civilizační choroby související se stavem ŽP a životním stylem dnešního člověka).
5. Problematika péče o ŽP, subjekty péče, nástroje právní, ekonomické, informační, výchovn ě vzdělávací.
6. Ochrana přírody České republiky, legislativa, implementace do vzdělávání a výchovy.
7. Environmentální vzdělávání a výchova dětí v MŠ. Metody, formy a prostředky EV, ekologické projekty pro děti předškolního a školního věku, ekologická centra v ČR a jejich využití při výuce v MŠ a v rámci mimoškolní zájmové činnosti, programy pro rodiny s dětmi.
8. Exkurze do ekologického centra hl. m. Prahy do Toulcova dvora.
9. Prezentace seminárních prací.
Seznámení s literaturoua programovou nabídkou ekocenter, základní pojmy vztahující se k environmentální výchově, vzdělávání a životnímu prostředí, globální ekologické problémy, životní prostředí České republiky, vlivy prostředí na lidské zdraví s důrazem na problematiku předškolních dětí, problematika péče o životní prostředí, ochrana přírody ČR, legislativa, implementace do předškolního vzdělávání a výchovy, environmentální vzdělávání a výchova dětí v MŠ, exkurze, prezentace projektů.