Charles Explorer logo
🇨🇿

Teorie a dějiny výtvarné výchovy IV

Předmět na Pedagogická fakulta |
O07321112

Sylabus

Cíl:Cílem tematického celku je zdůraznit a přesvědčivě dokázat logiku a sevřenost vývojo­vého procesu umění 2O.století ve vzájemné konfrontaci první a druhé poloviny. Záměrem analýzy 2.poloviny 2O. století je demonstrovat dynamiku vývojového procesu na konfrontaci polarity vývojových proudů, na postupném oslabování míry zprostředkování informace tra­dičním znakovým systémem a na výrazné proměně formálních prostředků uměleckého díla. Dovršením tematického celku je nástup postmoderny jako nového životního postoje a s ním související radikální kvalitativní proměna uměleckého projevu.

* Požadavky ke zkoušce:

Forma disputační zkoušky je postavena na detailní analýze zadaného problému vycházející z prostudování dostupné literatury a na verbální i obrazové argumentaci. Bude probíhat jako disputace (učené hádání) nad daným problémem v naprosto rovnoprávném postavení zkouše­ného a zkoušejícího.

Anotace

Umění od 2. poloviny 20. století do současnosti. Konfrontace moderny a postmoderny.

Jednotlivé vývojové etapy a proudy.