Cíl výuky: Systematické seznámení s vyjadřovacími a výrazovými prostředky modelování.
* Klíčová slova:
Vlastnosti hlíny - stopy ruky, nástroje, materiálu - otisk - plastická textura - výtvarný rytmus.
Organický a geometrický tvar - plocha, prostor - kvalita povrchu - význam objemu - detail.
Prostorová kompozice - členitost - dutina - vícepohledovost - kontrast, harmonie - relief.
Hmatový prožitek - gesto ruky a paže - sochařský rukopis.
* Požadavky k zápočtu:
Ročníková práce (konzultace nad rozpracovanou plastikou): Tvář jako výtvarná parafráze, ověření skulptivního postupu z porobetonové tvárnice; volba pojetí závislá na přístupu studenta.
Soubor plošných variací plastických úloh v technikách kresby, malby a grafiky, dále v libovolných nezvyklých materiálech a kombinovaných technikách. Každý úkol plastický a jemu přiměřený úkol plošný doprovází písemná reflexe změn během poznávacího procesu.
Deník, v němž studenti hledají vazbu mezi jednotlivými úkoly a současným výtvarným uměním.
Projekt výuky na osm týdnů pro všechny věkové skupiny žáků (jedna až dvě konzultace podle kvality přípravy.
* Požadavky ke zkoušce: 0
Correlations between tactile and visual experience, reality and imagination in the sculpture medium. The language of art in terms of the qualities of the plane, plasticity and spatial relations.
Aplication of sculptural thinking into 2D work, in relation to art of the 20th century.