Charles Explorer logo
🇬🇧

Graphic Design/Computer -aided Graphic Design I

Class at Faculty of Education |
O09321045

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Teorie: Prostředky výstavby dekorativní kompozice; rytmus v přírodě a umění; elementární prvky výstavby dekorativní kompozice; čas a formální proměny;

Praxe: Tvorba dekorativní plochy, současné využití v grafickém designu; stylizace a skutečnost; materiály, techniky a výrazové prostředky; sběr, zkoumání a využití rozmanitých stylizovaných forem rozličných kultur minulosti i dneška (pedagogický deník); základy počítačové práce s obrazem - Photoshop;

Požadavky k zápočtu: Adekvátní úroveň všech semestrálních prací. 1) Praktické p.: a) cyklus řešení dekorativní plochy + obhajoba b) série stylizovaných figur + obhajoba praktické práce

(obě obhajoby minimálně 1/2 str. strojopisu) 2) Teoretické p. (min. 3 str. strojopisu) bude bilancí studia, reflektující historii oboru užité grafiky a grafického designu v Čechách od 2. pol. 19. století do roku 1948 v kontextech proměn evropského umění - Skupiny, školy, hnutí; (teoretická práce bude odevzdána nejpozději 12. prosince;)

Základní studijní literatura:

LAMAČ, M. Studie od secese ke kubismu, Osma a SVU (str.285-358), Praha Odeon, 1992 ISBN 80-207-0404-3

KOLEKTIV AUTORŮ. Moderní revue, Praha TORST, 1996. ISBN 80-85639-63-7

PRAHL, R. Volné směry, Praha TORST, 1993. ISBN 80-85639-16-5

KOLEKTIV AUTORŮ. Kulturní tradice dálného východu, Praha Odeon, 1980. bez ISBN

KROUTVOR, J. Poselství ulice, Praha Comet, 1991. bez ISBN

DANČO, V. Kapesní průvodce počítačovou typografií, Praha Maťa, 1995. ISBN 80-8593-500-7

VLACH M. Adobe Photoshop 7 Uživatelská příručka, Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-791-4

Word 8 Uživatelská příručka, Microsoft Corporation 2007. ISBN 80-251-1571-8

Časopisy Graphis, Deleatur, Živel, Font (poslední ročníky)

Annotation

Basic elements of decorative composition. Rhythm in nature and art.

Materials, technigues and expressive means. Decorative composition against the background of historical and contemporary interpretations.