* Sylabus:
Teorie: 6) Teorie výrazu. 7) Výtvarný zážitek - rozbor. 8) "Empatická bublina" (Majava), psychická distance (Bullough). 9) Expresivita a reflektivita. 10) Sociokognitivní konflikt ve výchově uměním
Praxe: 2) Výtvarná tvorba jako východisko zážitku. klíčová slova: výraz, reflexe, výtvarný zážitek, fiktivní svět, prekoncept, koncept
Kurs má (sebe)zkušenostní charakter, jeho ústředním cílem je seznámit studenty s projektivními, abreaktivními a sublimačními stránkami výtvarného projevu a přivést je k reflexi vlastní výrazové tvorby jako prostředku sebepoznání a k hlubšímu pochopení výtvarného projevu jejich budoucích žáků.
Tento kurz se zaměřuje na hodnocení ve Vv, na formulaci hodnotících kritérií (jak pro výkon žáka, tak učitele) a na rozvoj reflexivní kompetence učitele.