\r\n
Vývoj a směry zpracování grafických informací na počítači
\r\nAplikace počítačové grafiky, vizualizace
\r\nZpracování grafické informace, analytická a výpočetní geometrie v počítačové grafice, technické a programové vybavení pro zpracování grafiky
\r\nFyzikální a percepční vlastnosti světla, jas, odstín, sytost, světlost, barevná teplota
\r\nPojem barvy, vnímání světla zrakem, rozlišovací schopnost oka, vnímání jasu, vnímání barev, barevný kontrast
\r\nBarevné prostory, chromatický diagram, gamut lidského vidění, způsoby vyjádření odstínu barvy, barevné modely, hlavní druhy barevných modelů
\r\nGRAFICKÁ DATA
Druhy a zdroje grafických dat
\r\nMetody popisu grafických dat, metoda rastrového popisu, metoda vektorového popisu
\r\nBitmapová data, barvový atribut, barevná hloubka, bitový atribut
\r\nVektorová data, grafická primitiva, popis objektů, rasterizace
\r\nPARAMETRY DIGITÁLNÍHO OBRAZU
Reprezentace obrazu, digitalizace, kvantování, vzorkování, vzorkovací metody, alias a antialiasing
\r\nRozlišení obrazu, rozlišovací schopnost, interpolace
\r\nVelikost obrazu, barvy, transformace barev, dithering.
\r\nJas obrazu, histogram, gamma, transformace jasové stupnice, datový objem
\r\nGRAFICKÉ SOUBORY A FORMÁTY
\r\nGrafické soubory, grafické formáty, struktura grafického souboru
\r\nDruhy a vlastnosti grafických formátů, oblasti aplikace
\r\nKomprese dat, kompresní algoritmy a jejich vlastnosti
\r\nRastrové (bitmapové) formáty, vektorové formáty, metaformáty
\r\nTVORBA A ZPRACOVÁNÍ GRAFIKY
\r\nZískávání grafických dat, světlocitlivé snímací prvky, skenery, digitální foto
\r\nProgramy pro tvorbu a zpracování grafiky, grafické editory, programy pro úpravu grafiky, grafické dílny, specializované programy
\r\nGrafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry
\r\nMonitory, projektory
\r\nTisk, tiskárny, tisk šedé škály, barevný tisk, barevné separace, úprava předloh
\r\nPRÁCE S BITMAPOVÝM a VEKTOROVÝM GRAFICKÝM EDITOREM
\r\nProstředí programu, dostupné nástroje a funkce
\r\nMožnosti vytváření bitmapové grafiky, úpravy bitmap, retušování, filtry a masky, změny velikosti, rozlišení a barevnosti
\r\nZáklady tvorby vektorových objektů, manipulace s objekty, úpravy objektů, speciální funkce
\r\nPracovní prostředí, uživatelské nastavení, práce s vrstvami, styly a šablonami
\r\nImport, archivy obrázků, export, konverze, kalibrace, tisk
\r\nPRÁCE S GRAFIKOU
\r\nÚprava a konverze grafických souborů
\r\nSnímání obrazových předloh, skenování, digitální foto, optické rozpoznávání textů OCR - Optical Character Reading
\r\nTvorba diagramů, animovaných GIF sekvencí, základní ozvučení grafických souborů a střih videosekvencí
\r\nPředtisková úprava, tisk
\r\nZÁKLADY 3D GRAFIKY
\r\nReprezentace 3D objektů
\r\nGeometrické transformace 3D objektů
\r\nProjekce, projekční matice, rovnoběžné promítání, středová projekce
\r\nSvětlo, osvětlovací modely, světelné zdroje, stíny
\r\nTextury, typy mapování, shadow map, light map
\r\nTHEORETICAL FOUNDATIONS OF COMPUTER GRAPHICS
\r\nAnalytical and computational geometry in computer graphics, physical properties of light, perceptual properties of light, the light and color perception, color spaces and color models
\r\nGRAPHIC DATA
\r\nBitmap data, color attribute, bit attribute, vector data
\r\nCHARACTERISTICS OF THE DIGITAL IMAGE
\r\nImage resolution, interpolation, geometric transformations, sampling and alias, antialiasing, expression of colors , direct color and process color, color transformation, dithering, image brightness, histogram, gamma, transformation of luminance scale
\r\nGRAPHIC FILES AND FORMATS
\r\nTypes and characteristics of image formats, data compression and compression algorithms and their properties, raster formats, vector formats, metaformats
\r\nCREATING AND PROCESSING OF GRAPHICS
\r\nAcquisition of graphic data, the sensor elements light sensitive, scanners, digital photos, programs for creating and processing of graphics, graphic accelerators, development, standards, basic parameters, monitors, projectors, printers
\r\nWORK WITH BITMAP AND VECTOR GRAPHICS EDITOR
\r\nAvailable tools and features of the program, options for creating bitmap graphics, basics of creating vector objects, user settings, work with layers, styles and templates, import, archive files, export, conversion, calibration, printing
\r\nWORKING WITH GRAPHICS
\r\nEditing and conversion of graphic files, scanning image masters, scanning, digital photo, OCR, creating animated GIF sequences, color separation, prepress, printing
\r\nFOUNDATIONS OF 3D GRAPHICS
\r\n3D object representation, geometric transformations, projections, projection matrix, parallel projection, central projection, light, illumination models, light sources, shadows, textures, types of mapping, shadow maps, light maps
\r\n","inLanguage":"en"}]}
THEORETICAL FOUNDATIONS OF COMPUTER GRAPHICS
Analytical and computational geometry in computer graphics, physical properties of light, perceptual properties of light, the light and color perception, color spaces and color models
GRAPHIC DATA
Bitmap data, color attribute, bit attribute, vector data
CHARACTERISTICS OF THE DIGITAL IMAGE
Image resolution, interpolation, geometric transformations, sampling and alias, antialiasing, expression of colors , direct color and process color, color transformation, dithering, image brightness, histogram, gamma, transformation of luminance scale
GRAPHIC FILES AND FORMATS
Types and characteristics of image formats, data compression and compression algorithms and their properties, raster formats, vector formats, metaformats
CREATING AND PROCESSING OF GRAPHICS
Acquisition of graphic data, the sensor elements light sensitive, scanners, digital photos, programs for creating and processing of graphics, graphic accelerators, development, standards, basic parameters, monitors, projectors, printers
WORK WITH BITMAP AND VECTOR GRAPHICS EDITOR
Available tools and features of the program, options for creating bitmap graphics, basics of creating vector objects, user settings, work with layers, styles and templates, import, archive files, export, conversion, calibration, printing
WORKING WITH GRAPHICS
Editing and conversion of graphic files, scanning image masters, scanning, digital photo, OCR, creating animated GIF sequences, color separation, prepress, printing
FOUNDATIONS OF 3D GRAPHICS 3D object representation, geometric transformations, projections, projection matrix, parallel projection, central projection, light, illumination models, light sources, shadows, textures, types of mapping, shadow maps, light maps
The mission of the Computer Graphics course is to achieve the student's understanding of basic principles and methods of processing graphic data on the computer, thus creating conditions for effective creative work with graphic tools, and through them with the graphics information on computer. At the same time, is the mission of course to induce basic theoretical background and competence to further develop of students in the direction of 3D graphics, multimedia applications and authorial approach to the use of graphic data in different types of documents.
Objective of the course Computer Graphics is in mastering the knowledge and activities in the field of computer graphics related to managing working with graphical data and the use of graphic information with the support of computers, including knowledge of the various ways of acquiring and editing of graphic data and characteristics of the corresponding facilities and programs. The course content focuses on relevant theoretical foundations of computer graphics from the computer science, physics, biology and psychology, principles and algorithms of processing graphic data on the computer and its features, specifications, options, types and sources of image data, processing colors, types and properties of graphic formats , application of bitmap and vector graphics, hardware for processing and graphics programs for creating and processing graphics.