Autorské právo vymezení pojmů - nehmotný statek, průmyslové a duševní vlastnictví, autorsk é právo, autorské dílo, vznik a systém autorských práv, autor a spoluautoři, osobnostní a majetková práva, ochrana autorského práva, zákonné omezení autorského práva (volné užití a zákonné licence - osobní potřeba, rozmnoženin pro předvádění, citace, odkazy na internetu,…) , výlučné právo na užití díla, právo sui genesis k obsahu databáze. průmyslové vlastnictví
Know-how, goodwill, nekalá soutěž, klamavá reklama ochranná známka - vymezení pojmu, tvorba, druhy (slovní, obrazová, kombinovaná, prostorová), práva a omezení vlastníka ochranné známky) označení původu a zeměpisné označení.
Právo a internet antispamový zákon, doménová jména, elektronický podpis, smlouvy na internetu, ochrana osobních údajů
Licence licenční smlouvy - specifika, typy (výhradní, nevýhradní, sdružená, shrink-wrap licence, clik-on licence),
Creative Commons licence licenční politika pro školy a akademické prostředí, sofware - licencovaný, OEM, shareware, freeware, public-domain, open source povinnosti poskytovatele a nabyvatele licence, franchising.
Management vymezení pojmu, historický vývoj managementu a funkce manažera,
úrovně managementu osobnost manažera - manažerské dovednosti, role manažera vymezení jednotlivých manažerských funkcí - plánování, organizování, řízení lidských zdrojů, vedení, kontrola. personální management a ICT práva a povinnosti zaměstnance a zaměstnavatele, ochrana osobních údajů kontrola zaměstnance prostřednictvím ICT teleworking zvyšování kvalifikace prostřednictvím ICT - počítačová gramotnost, ECDL.
Školský management vzdělávací politika, řízení školství (školský management) teorie řízení školy (management školy) teorie řízení pedagogického procesu (třídní management)
Cílem studijního předmětu je Právo a management v oblasti ICT seznámit studenty s příslušnými právními předpisy a konkrétními přístupy vztahujícími se k ochraně a užití autorských a průmyslových práv s důrazem na výuku, s licenční politikou včetně licenční politiky pro vzdělávací instituce a s právní problematikou vztahující se k aktivitám na internetu.
Souběžným cílem studijního předmětu je dosáhnout u studentů základní orientace v oblasti managementu a řízení klíčových aktivit v rámci organizace a v možnostech využití informačních a komunikačních technologií v jednotlivých funkčních segmentech managementu. Zvláštní pozornost je též věnována specifikám školského managementu.