Rozpis výukových jednotek 1. týden
Intro - Analogie a kontrasty
Benjamin Zephaniah: Miss World
William Shakespeare: Sonnet 130
Jane Austen: Pride and Prejudice 2. týden
Roald Dahl: Edward the Conqueror Focus: narrative structure, narrator´s credibility 3. týden
Somerset Maugham: The Verger
Charles Johnson: Oxherding Tale
Focus: reading for instruction, a cautionary tale 4. týden
Julian Barnes: The Visitors (A History of the World in 10½ Chapters)
Focus: full and limited omniscience, altruism vs. self-interest 5-6. týden
Kurt Vonnegut: Who Am I This Time
Andre Dubus: The Fat Girl
Focus: analogies and contrasts, narrative authority 7. týden
Bernard Malamud: A Magic Barrel
Focus: interpretive role-playing, culture-specific reading 8. týden
John Steinbeck: The Murder
Focus: narrative ambiguity, Melting Pot vs Salad Bowl 9-10. týden
Kate Chopin: The Story of an Hour C.B. Divakaruni: Clothes
Focus: generic formulas in writing, Bildungsroman 11. týden
Charles Dickens: A Christmas Carol
Mark Twain: The Story of the Bad Boy Who Didn´t Come to Grief
H. C. Andersen: The Emperor´s New Clothes
Focus: cautionary tale, parable, hyperbole, narrative crescendo 12-13. týden
Charles Johnson: Menagerie, A Child´s Fable
George Orwell: Animal Farm (film + excerpts)
Focus: allegory, animal fable
Profil kurzu: Kurz studenty seznámí s různými druhy tzv. řízeného čtení seminárních textů, které tvoří kratší angloamerické prózy a básně.Mezi rozhodující kritéria při výběru seminárních materiálů patří jak obsah, tak i rozsah a jazyk daného díla, neboť hlavní náplní seminářů je tzv. "close reading" (detailní četba vybraných textů). Analýza textů vychází jak z tradičních kritických postupů, tak z moderních (pragmatičtěji zaměřených) metod, jejichž cílem je především rozvíjení kritického myšlení a jazykových dovedností studentů.
Jedná se jmenovitě o metody RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking, tedy "Čtení a psaní ke kritickému myšlení".