Úvod do předmět – cíl semináře a forma výuky
Návštěva ZŠ – organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Návštěva ni žšího stupně víceletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Návštěva vyššího stupně víceletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Návštěva čtyřletého gymn. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Návštěva SOŠ. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Hodnotící seminář náslechů – zpětná vazba
Návštěva Jedličkova ústavu - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Návštěva školy se specifickými formami výuky. - organizace a formy výuky dějepisu, náslech, rozbor hodiny
Hodnotící seminář náslechů – zpětná vazba,
Seminář o využití paměťových institucí v mimotřídní výuce dějepisu
Návštěva muzea s programem pro školy
Hodnotící seminář průběhu orientační praxe
V průběhu semestru studenti navštíví vybrané školy, instituce a zařízení pracující s dětmi a mládeží.Formou společných exkurzí se seznamují s reálnými podmínkami, výukou dějepisu, tvorbou projektů, propojeností a spoluprací vybraných zařízení - základní škola, různé typy středních škol, specializovaná pracoviště pro žáky se speciálními potřebami, instituce zabývající se muzejní pedagogikou atd. S podrobnostmi o průběhu praxe a s konkrétními metodickými pokyny budou posluchači seznámeni garantem praxí před jejich zahájením.