Distanční výuka - viz DESKRIPTORY!
V rámci přednášek a seminářů bude postupně věnována pozornost vybraným tématům z níže uveden ého seznamu. Každý semestr obsáhne pouze vybrané geografické lokality, a to ze dvou důvodů: 1) oblasti celé planety není možné v rámci jednoho semestru uspokojivě zvládnout, 2) studenti takto budou mít možnost v případě zájmu v předmětu pokračovat i v dalších semestrech.
· Hudba australských Aboriginců a původních obyvatel Oceánie
· Tradiční hudba subsaharské Afriky (Pygmejové, Shona atd.)
· Tradiční hudba Tibetu, střední a paleoarktické Asie (šamanismus, khoomij)
· Hudba indického subkontinentu (rága, tála)
· Klasická a lidová hudba arabského kulturního okruhu (maqám)
· Hudba jihovýchodní Asie (gallan atd.)
· Kultivovaná a lidová hudba kultur Dálného Východu (Čína, Japonsko, Korea)
· Hudba Ainuů, Inuitů (Eskymáků) a indiánů severní Ameriky
· Hudba Latinské Ameriky (indiáni Amazonie, And, obyvatelé puebel)
· Specifika etnické hudby Středomoří, hudba starých civilizací Blízkého východu, Antiky a její relikty v tradiční a lidové hudbě kolem Středozemního moře
A study of the development of non-western music. Emphasis will be placed on developing a thorough knowledge of non-European music. The objective of Ethnic Music and Ethnomusicology is for the student to gain an understanding of the development of non-western music from the earliest known sources until the present day. The course will include the study of both traditional and folk music in many genres. It will place a strong emphasis on listening to and identifying various styles od world regions. Upon successful completion of this course, students will be expected to:
• Demonstrate a basic knowledge of significant genres of various world regions
• Apply understanding of stylistic trends through aural recognition and analysis of representative works
• Understand and describe the development of specific musical instruments
• Shortly analyze representative works and evaluate how music was shaped by broad political, cultural, and economic trends and by the values of the society that produced it