1. Hra jednoduše stylizovaných lidových písní z listu; harmonizace lidové písně v dur-mollové tonalitě hlavními kvintakordy
2. Hra jednoduše stylizovaných lidových písní z listu; harmonizace lidové písně v dur-mollové tonalitě hlavními a vedlejšími kvintakordy
3. Hra jednoduše stylizovaných lidových písní z listu; stylizace lidové písně s ohledem na její původ
4. Hra jednoduše stylizovaných lidových písní z listu; stylizace lidové písně na základě slohové hierarchizace hudebně výrazových prostředků
5. Hra instruktivních klasicistních skladeb z listu; stylizace klasicizující
6. Hra romantických instruktivních skladeb z listu; stylizace romantizující
7. Hra soudobých instruktivních skladeb z listu; stylizace impresionistická
8. Hra formálních variací na lidové písně z listu; formální variace na lidovou píseň v klasickém stylu
9. Hra formálních variací na lidové písně z listu; formální variace na lidovou píseň v romantickém stylu
10. Hra formálních variací na lidové písně z listu; formální variace na lidovou píseň v impresionistickém stylu
11. Hra instruktivního variačního cyklu na lidovou píseň z listu; charakteristické variace na lidovou píseň v klasickém stylu
12. Hra instruktivního variačního cyklu na lidovou píseň z listu; charakteristické variace na lidovou píseň v romantickém stylu
13. Hra instruktivního variačního cyklu na lidovou píseň z listu; charakteristické variace na lidovou píseň v impresionistickém stylu
Cíl. Pohotovost v četbě, interpretaci a orientaci v notovém materiálu a v jeho úpravách. Dosažení esteticky hodnotné stylizace lidové i populární písně a volného projevu s užitím odpovídající formy a hierarchie hudebně výrazových prostředků.
Obsah. Práce s různorodým notovým materiálem - didaktickým a instruktivním, orchestrálními a komorními party a partiturami, klavírními výtahy. Stylizace lidové a populární písně s využitím akordových značek. Volná improvizace ve stanovené malé formě a s daným okruhem hudebního výraziva. Durová a mollová tonalita jako prostor pro stavbu malých forem. Modální odlišnost jako prostředek ke stavbě malé dvoudílné a třídílné formy. Hledání vlastního přístupu a zhodnocení osobních možností studentů v pohotové interpretaci a úpravách partů a partitur.