Hra v komorním orchestru je nutným doplňkem individuální výuky. Pěstuje smysl pro souhru, přispívá nemalou měrou k harmonickému a rytmickému cítění a také k rozvoji hudebně intelektových schopností.
Je to činnost kolektivní, pozornost hráče tedy nesmí být soustředěna pouze na vlastní výkon, ale hráč má stále hodnotit význam svého hlasu v poměru k hlasům ostatním. Obsah.
Hra v komorním orchestru vede studenta k uvědomělé, tvůrčí umělecké kázni, obohacuje jeho hudební myšlení o vnímání harmonického vícehlasu, rozšiřuje poznávání hudební literatury a celkově působí na individuální estetický vývoj studenta. Vede k tvůrčí spolupráci, potlačuje negativní kompetitivnost.
Podíl na celkovém hudebním výsledku, prezentace na koncertech fakulty i univerzity, seznámení se s organizačním provozem orchestru - to vše je důležitý motivační činitel pro budoucí studium a práci všestranného učitele hudby.