1. Možnosti improvizace na počátečním stupni rozvoje nástrojových dovedností
2. Diatonická věta na počátečním a pokročilém stupni rozvoje nástrojových dovedností
3. Princip uvědomělosti a nahodilosti jeho proporce v souvislosti s vývojem osobnosti
4. Základy chromatiky - mimotonální dominanty v improvizované větě
5. Princip identity a kontrastu na počátečním a pokročilém stupni rozvoje nástrojových dovedností
6. Alterované dominanty
7. Lidová píseň a improvizace z ní vycházející
8. Zmenšený septakord a jeho místo v improvizované větě
9. Čtyřruční improvizace a improvizace na 2 nástrojích
10. Alterované akordy zvukově shodné s dominantním septakordem v improvizované větě
11. Hudební dílo jako východisko improvizovaného projevu
12. Fantasie
13. Propedeutická úloha improvizace pro studium a interpretaci hudebního díla
Spojení metodických a nástrojových dovedností zajišťujících pedagogickou a nástrojovou orientaci při plnění improvizačních úloh na úrovni učitele a žáka základní umělecké školy.