Tvorba soutěžních úloh: postupná tvorba souboru soutěžních úloh. Studenti se učí tvořit či upravovat matematické úlohy vzhledem k věku žáků i cíli, který si daný ročník soutěže stanoví. Dále se učí poskytovat cílenou zpětnou vazbu ostatním studentům v předmětu.
Tvorba vzorového řešení úloh. Studenti se učí vypracovat řešení tak, aby bylo srozumitelné pro žáky daného věku.
Příprava soutěže z hlediska úloh, komunikace se školami i vlastní organizace soutěže z hlediska prostorového (soutěž probíhá v celé budově fakulty). Úlohy se vkládají do prostředí, které je pro žáky motivační.
Organizace vlastní soutěže a její vyhodnocení.
Předmět slouží k přípravě soutěžních úloh a organizaci matematické soutěže pro žáky prvního stupně základních škol. Soutěž s názvem Matematické putování je organizována vždy na konci semestr a její organizace a vyhodnocení je v gesci studentů plnících tento předmět.