Sylabus:
- autorita v mozaice příbuzných pojmů,
- definování, podstata a druhy autority,
- autorita z hlediska ontogenetického vývoje,
- autorita v dílech významných p ředstavitelů výchovy a pedagogiky,
- relativizace autority v současné době,
- funkce autority ve společnosti a ve škole,
- charakteristiky napomáhající budování autority učitele,
- možnosti školy v oblasti cílevědomé práce s autoritou,
- projekty prevence a řešení sociálně patologických jevů založené na autoritě,
- metody zkoumání problematiky autority.
Předmět seznamuje studenty s problematikou autority ve filozofickém, sociologickém, psychologickém a pedagogickém kontextu. Sleduje danou tematiku z hlediska makrosociálního, mikrosociálního a intraindividuálního.
Analyzuje pojem autorita, uvádí jej do vztahu s pojmy obsahově blízkými. Zabývá se podobou, členitostí, budováním a uplatňováním autority v různých prostředích, zejména v prostředí výchovy.
Snaží se odpovědět na otázku, čím si vychovatel buduje a získává autoritu a v důsledku čeho ji naopak ztrácí. Program předmětu se rovněž zaměřuje na otázky metodologie zkoumání autority.