a) Osobnostní a sociální rozvoj jedince 1. navozování fiktivních dramatických situací založených na mezilidské interakci a využívajících simulačních a rolových her k aktivnímu poznávání světa, člověka, společnosti i sebe sama; 2. rozvoj dovednosti citlivě vnímat pocity druhých lidí, komunikovat a kooperovat s nimi, reagovat na podněty, chápat souvislosti a situace. b) Teorie dramatické výchovy 1. seznámení s cíli, obsahem a metodami dramatické výchovy; 2. představení dramatické výchovy jako oboru zabývajícího se jak uměleckým (esteticky orientovaným), tak osobnostně sociálním učením; 3. seznámení s podněty z různých forem umění, které mohou být inspiraci pro improvizace a dramatické hry; 4. tvorba dramatických situací; 5. posouzení kvality obsahové a formální stránky dramatického díla.
Obecným cílem dramatické výchovy je systém sociálně uměleckého učení zacílený jednak k rozvoji osobnosti a prosociálního chování a jednak k uměleckému rozvoji prostřednictvím dramatu a divadla. Prostřednictvím her a cvičení se studenti seznámí s různými technikami práce s dětmi, což posílí jejich představu o pedagogické komunikaci.
Získají příležitost k sebepoznání zaměřenému na všechny složky své osobnosti, k sebehodnocení a seberegulaci. Obsah předmětu je tvořen převážně praktickou činností, doprovázenou teoretickým výkladem či reflexí studentů, a je rozdělen do 2 okruhů, které se vzájemně prolínají.