číslo téma 1 Vymezení vědního oboru, historie, osobnosti oboru, význam v oboru, interdisciplinarita oboru 2 Základní pojmy: jazyk, řeč, komunikace x narušená komunikační schopnost, pojetí normy a patologie v logopedii 3 Základní předpoklady pro produkci a percepci lidské řeči, předpoklady pro interpersonální komunikaci
(biologické a sociální složky řeči) 4 Fyziologie řízení řeči ( teorie) 5 Fyziologie orofaciálního systému 6 Fyziologie orofaciálního systému 7 Ontogeneze - Vývoj dětské řeči 8 Ontogeneze - Vývoj dětské řeči 9 Faktory, ovlivňující vývoj řeči 10 Metody logopedické intervence ( prevence, diagnostika, terapie), profesní a zájmové organizace 11 Uvedení do patologie 12 Uvedení do patologie
Student se seznámí s fyziologií řeči, jazyka, komunikací v různých etapách lidského života. Osvojí si charakteristiku sociálních i biologických činitelů tohoto procesu. Studenti se seznámí s významem řečových/jazykových/komunikačních kompetencí pro socializaci jedince K průběžným zadáním bude patřit bezprostřední písemná reflexe, vzájemná analýza
řečových produktů a srovnávání, hodnocení , jak dokážou vnímat a popsat řečový výkon.