Praktické působení studenta ve třídách s přítomností žáků s tělesným postižením bude spojeno s observací metodických postupů učitele a činnosti asistenta pedagoga. Student si aktivně vyzkouší handling a facilitaci žáka s tělesným postižením.
Seznámí se s IVP žáka a jeho evaluací a s kompenzačními pomůckami, které žák s tělesným postižením používá. Seznámí se s produkty žákovy školní činnosti ( výtvarnými pracemi, testy, písemnými pracemi).
Popíše kazuistiku žáka dle předepsané předlohy. Zhodnotí efektivitu v ýuky žáka v dané škole a připraví návrh opatření ke zkvalitnění vzdělávacích postupů při práci s konkrétním žákem.
Předmět uvádí studenty do blasti práce s žáky s tělesným postižením na základní škole. Studenti se seznámí a prakticky si vyzkouší podpůrná opatřená a metodické postupy ve výuce žáků s tělesným postižením, seznámí se s přípravou a hodnocením jejich IVP, se školním vzdělávacím porgramem školy zvláště zřízené pro žáky s tělesným postižením.