Charles Explorer logo
🇨🇿

Podnikání v oblasti IT

Předmět na Pedagogická fakulta |
OB2319565

Sylabus

Podnikání

Základní pojmy - podnikatel, osobnost podnikatele, podnikání, podnik, legislativa

Právní formy podnikání - samostatný podnikatel, obchodní společnosti, podnikání na základě zvláštních předpisů, družstva, státní podnik, franchising

Rysy a zvláštnosti podnikání v IT

Dokonalá konkurence, nedokonalá konkurence e-marketing, i-marketing, m-marketing

Vnější a vnitřní prostředí podniku, zájmové skupiny, SWOT analýza

Základy průmyslového a duševního vlastnictví

Duševní vlastnictví v oblasti IT

Management

Vymezení, historický vývoj, úrovně managementu

Osobnost manažera - manažerské dovednosti, role manažera,

Významné osobnosti oblasti IT

Manažerské funkce se zaměřením na využívání IT technologií

 Struktura trhu v oblasti  IT

Vymezení pojmů - trh, produkty

Specifika trhu IT

Segmenty trhu - B2B, B2C, C2C, C2B

 Elektronické obchodování

Vymezení pojmů - e-commerce, e-shop, e-banking

Technologie e-commerce - EDI, XML, Java, Flash, SQL

Principy elektronického obchodování

Online platební nástroje

Elektronická aukce, elektronické tržiště

Bezpečnost elektronického obchodování

Elektronický podpis

Anotace

Cílem studijního předmětu je seznámit studenty s informacemi a postupy souvisejícími s podnikáním v oblasti informačních technologií a v podnikání s využitím informačních technologií. Studenti se seznámí s různými podnikatelskými principy v oblasti informačních technologií, osvojí si základy manažerských funkcí podporovaných informačními technologiemi a prostřednictvím segmentace trhu pochopí možnosti Internetu jako prostředí podporující podnikání.

Předmět je také zaměřen na principy a bezpečnost elektronického obchodování.