ZÁKLADNÍ POJMY
Multimédia
Jednotlivé multimediální složky
Grafické prvky, zvuky, video, prvky rozšířené reality
DRUHY A VLASTNOSTI MULTIMEDIÍ A JEJICH UPLATNĚNÍ
Zdroje multimediálních dat
Formáty a jejich specifikace
Uplatnění multimédií v praxi
HARDWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ
Jednotlivé snímací prvky, kamery, rozlišovací schopnost, digitální foto
Grafické karty a grafické akcelerátory, vývoj, standardy, základní parametry
Monitory, projektory, zobrazovací prvky pro rozšířenou realitu
PRÁCE SE ZVUKEM A VIDEEM NA POČÍTAČI
Editory a střižny, nelineární střih videa - vlastní seznámení se software
Komprese dat
Základy práce s kamerou + ostatní zdroje
PROGRAMY PRO TVORBU MULTIMEDIÍ
Zvukové editory
Práce s několika typy střižen
Charakteristika specializovaných programů pro animaci, vytváření virtuálních scén (3D grafika)
Programové vybavení pro vývoj aplikací rozšířené reality
MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE
Užití ve výchově a vzdělávání
Základní postupy a pracovní návyky při přípravě a realizaci multimediálních projektů
Konečná úprava, adjustace a distribuce
APLIKACE ROZŠÍŘENÉ REALITY
Možnosti rozšířené reality ve vzdělávání, formy rozšířené reality ve výukových aplikacích
Specifika tvorby aplikací rozšířené reality
Implementace 3D grafiky
Cílem studijního předmětu je prohloubit příslušné znalosti studentů a rozvinout jejich kompetence v oblasti přípravy, vlastní tvorby a využívání multimediálních aplikací a vybavit je způsobilostí pro samostatnou práci s rozsáhlejšími a náročnějšími multimediálními aplikacemi a projekty.
Předmět je zaměřen na pochopení koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby multimediálních aplikací v kontextu moderních trendů v oblasti multimédií a informačních technologií (webové technologie, prostorové zobrazování, rozšířená a virtuální realita, aj.), využití technologie digitalizace při získávání obrazových a zvukových dat a činnosti při zpracování obrazových a zvukových dat na počítači. Dále se předmět zaměřuje na funkční charakteristiky vybraných programových nástrojů pro práci s multimediálními aplikacemi a vývoj aplikací rozšířené reality, práci s nelineárními editačními systémy, provádění potřebných editačních a finálních úprav digitalizovaného obrazu a zvuku při tvorbě multimediálních aplikací, úpravu a implementaci digitálního obrazového a zvukového obsahu do prostředí rozšířené reality a následně do komplexních multimediálních projektů.