Vytvoření konceptu a reálné, fyzické intervence do fyzického prostoru, který je prostorem veřejným. Studenti mají však možnost určité examinace svých přístupů v podobě různých výtvarných etud v průběhu semestru.
Vytvářejí si tím předpoklad pro sdílení určitých poznatků s ostatními posluchači nad nastoleným problémem v rámci aktuálně vyhlášeného tématu vyučujícím. Zároveň se účastní aktuálních akcí, přednášek, výstav jako motivace pro nasměrování k vlastnímu a svébytnému řešení určité myšlenky.
Prohlubování a kultivace znalostí v oblasti prostorové, objektové tvorby jako prostředek pro systémovou součást komplexní přípravy studentů pro výuku výtvarné výchovy.
Prohloubení kreativní složky osobnosti, rozvíjení praktických i teoretických poznatků, schopnost kriticky myslet v kontextu hledání vlastní exprese a orientace v oblasti současného výtvarného umění.
Hledání vlastního řešení, konceptu na aktuálně zadané téma na celý semestr.
Téma je vždy jiné, týká se však vetšinou problematiky objektu v krajině, veřejného prostoru, srovnávání městského a venkovského prostoru a konotace s pojmy "veřejné a soukromé".