* Sylabus:
Prohloubit porozumění teoretickým kontextům ve vztahu k aplikaci v praxi. Vliv a moc diskursivních formací, diskurs školy a galerie, diskursivní praktiky (obrazový diskurs) jako konstitutivní činitelé v sociálním prostoru. Empirický divák jako tvůrce významu vizuálního znaku, post-strukturalistické a sémiotické vlivy na chápání kulturního textu a kontextu.
Anotace:
Kurs představuje současné podoby muzejní pedagogiky a didaktické výstavby edukačního programu k výstavě a jejímu percepčnímu dispozitivu. Analýza, komparace a evaluace muzejních a kurátorských řešení, tematizací a jejich převedení do didaktického modelu, včetně jeho otestování na veřejnosti.KONKRÉTNÍ PROJEKT: návrh edukačního programu pro UPM: Výstava ŠÍLENÝ HEDVÁBNÍK. Výstava o Zikovi a Lídě Ascherových, vernisáž 15. 2. 2019. Studenti i s doprovodem jsou srdečně zváni.
Cíl:
Vytvoření mediační a interpretačních přístupů v oblasti didaktického zpracování souboru exponátů či kulturních artefaktů. Příprava na workshopy pro veřejnost, u příležitosti Dne dětí 2019. Otestování účinnosti edukačního programu v praxi, porozumění odborné terminologii.
Sylabus
Vytvoření vlastních mediační a interpretačních přístupů v oblasti didaktického zpracování souboru exponátů či kulturních artefaktů, propojení didaktických segmentů do společného celku, otestování nosnosti segmentů a celku v praxi, porozumění odborné terminologii. Návaznost na konkrétní výstavní projekt UPM: ŠÍLENÝ HEDVÁBNÍK. Výstava o Zikovi a Lídě Ascherových, vernisáž 15. 2. 2019. 1 – 2
Návštěva Uměleckoprůmyslového muzea, studium výstavy. Kurátorský výklad Dr. Konstantiny Hlaváčkové. Konceptová analýza obsahu a kurátorského pojetí.
Seznámení se s prací a koncepcí oddělení edukace UPM, pod vedením Mgr. Vladimíry Sehnalíkové a Mgr. Dany Rovenské Havlové.
Rozdělení do pracovních skupin. Individuální návštěvy výstavy podle potřeby. 3 – 4
Koncepce edukačního programu pro konkrétní výstavu, pod vedením Mgr. Vladimíry Sehnalíkové a Mgr. Dany Rovenské z edukačního oddělení UPM. Základní struktura a definice segmentů programu, propojitelnost do celku. Práce ve skupinách. Individuální návštěvy výstavy podle potřeby. Konzultace s edukačním oddělením podle potřeby.
Koncepce jednotlivých dílen pro veřejnost – tematizace dílen, stanovení časového plánu, materiálu, potřeb, ověření proveditelnosti plánovaných zadání a činností. 5 – 6.
Provedení edukačního programu pro veřejnost, ověření didaktického zpracování, dokumentace, reflexe.