Interaktivní tabule a digitální učební materiály
· Základní terminologické konstrukty oblasti, didaktické prostředky, učební pomůcky, výukové objekty, digitální výukové objekty, prostředky didaktické techniky, technick é výukové prostředky
· Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití, Softwarová podpora
· Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi
· Tvorba výukových objektů a interaktivních prezentací pro práci na interaktivní tabuli
Programovatelné hračky a jejich aplikace do výuky
· Možnosti a význam využití programovaných hraček
· Teoretická východiska a praktická práce s programovatelnými hračkami (BeeBot)
Programovatelné stavebnice a jejich aplikace
· Možnosti a význam využití robotiky ve vzdělávání
· Teoretická východiska edukační robotiky
· Pedagogické přístupy uplatňované v edukační robotice (např. konstruktivní, projektový, problémový, kolaborativní aj.)
· Edukační robotika v kontextu konstruktivismu a konstrukcionismu
· Sady a stavebnice využitelné v rámci edukační robotiky
Tablety a možnosti využívání multimediálních prvků
· Možnosti a význam využití tabletů ve vzdělávání
· Teoretická východiska a praktická práce s tablety
Jeho posláním je vybavit studenty příslušnými vědomostmi a dovednostmi při práci s interaktivní tabulí, tablety, programovatelnými stavebnicemi a programovatelnými hračkami. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využitelnými v edukaci, s jejich edukačním potenciálem a způsoby funkční implementace interaktivních didaktických prostředků do výuky.
Tematicky se předmět zaměřuje na terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiky tvorby, implementace a využití didaktických materiálů při práci s interaktivními didaktickými prostředky, poznání jejich parametrů a didaktických specifik vybraných technických výukových prostředků.