Kurz analyzuje základní teoretická východiska hry, její znaky, vývojové etapy a funkci dětské hry. Zaměřuje pozornost na přínos hry ve skupině dětí v moderně pojaté osobnostně orientované mateřské škole. Otevírá některá diagnostická vodítka vzešlá ze hry, důležitá pro volbu adekvátních přístupů k jednotlivým dětem. Analyzuje hru a učení, jejich kognitivní a sociální úlohou v rozvoji dítěte předškolního věku. Studenti v praxi pozorují a následně analyzují hru, zpracovávají recenze na současnou časopiseckou a knižní produkci, kter á se vztahuje k dané problematice.
Inovace předmětu podpořena projektem Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na PedF UK financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018.
Kurz analyzuje základní teoretická východiska hry, její znaky, vývojové etapy a funkci dětské hry od kojeneckého věku do 7 let. Analyzuje hru a učení,jejich kognitivní a sociální úlohou v rozvoji dítěte předškolního věku. Studenti v praxi pozorují a následně analyzují hru, mohou zpracovat seminární práci na časopiseckou či knižní produkci, která se vztahuje k dané problematice, nebo vytvoří zápis dětské hry.
Seminární práce jsou prezentovány před skupinou a lze za ně získat KZ. Klasifikovaný zápočet je možné vykonat také formou konzilia tehdy, když se splněna podmínka docházky.
Jinak formou individuálního zkušebního rozhovoru.