Charles Explorer logo
🇬🇧

Pedagogical Practicum

Class at Faculty of Education |
OB7215212

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

- Hospitační činnosti (společná náslechová praxe skupiny studentů s následnou reflexí, vždy první setkání v semestru a párová náslechová praxe druhý klinický den praxe, dále na základě domluvy s fakultní učitelkou) - Asistenční činnosti (na základě předchozí domluvy) - Tvorba písemných příprav na vzdělávací činnosti v mateřské škole. - Studenti si ve dvojicích zařídí vzájemně videozáznam vlastní pedagogické práce s dětmi předškolního věku (po předchozí dohodě s fakultní učitelkou) - Mikrovýstupy (vystřídat různorodé činnosti opět na základě předchozí domluvy, respektování ŠVP, individuálních zvláštností školy i jednotlivých dětí) - Reflexe (reflexe realizované s fakultní učitelkou, reflexe realizované s obecnými či oborovými didaktiky, reflexe studentů - ve dvojicích) - Sebereflexe - Porovnání reflexí a sebereflexe - Posuzování silných a slabých stránek studenta a rozvoj učitelských kompetencí - Strukturované pozorování pedagogického procesu a pedagogických situací - Plnění dílčích úkolů - Seznámení se ŠVP, TVP, PLPP, IVP, školním řádem, pedagogickou dokumentací, evidenčními lístky dětí, vnitřními předpisy atd.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cílem praxe je rozvíjení základů profesních kompetencí a kultivace budoucí učitelské osobnosti, jednající v pedagogické realitě s jejím hlubším porozuměním. Stěžejním úkolem průběžné pedagogické praxe je promyšlená příprava a realizace konkrétních úseků vzdělávací práce (mikrovýstupy) a jejich následná reflexe s důrazem na sebereflexi.

Náplní praxe je strukturované pozorování pedagogických situací, plánování vzdělávacího procesu v mateřské škole, jeho realizace a následná reflexe.