Kurz pracuje metodami sociálně psychologického výcviku s reflexemi studentů vztahujícími se k dokončovanému studiu (6. sem. studia) s reflexemi na vlastní profesní vybavenost pro povolání učitele. Diskuse jsou orientovány na témata, která vnímají studenti jako profesně potřebná a na zkušenosti ze souvislé praxe.
Názory na vhodné (nevhodné) metody pedagogické práce, obavy nebo již skutečné problémy vzniklé v profesních situacích jsou otevírány a řešeny s podporou skupinové dynamiky a týmového potenciálu (strukturace postupu podle M. Balinta).
Do kurzu byl začleněn náhled do práce začínající učitelky MŠ, který byl realizován prostřednictvím dvou čerstvých absolventek oboru UMŠ, které přiblíží svůj první rok ve školní praxi – z pohledu vyrovnání se s požadavky MŠ (ŠVP; školní řád a kooperace s druhou učitelkou ve třídě – případně s pedag.asistentem; příprava a realizace pedagogického programu; zvládání chování dětí a individualizace přístupů; komunikace s rodiči). Studentky se absolventek následně ptají na konkrétní situace, jak byly řešeny a rozvíjí se diskuse nad různými názory a možným řešením v konkrétní školní praxi.
Kurz pracuje metodami sociálně psychologického výcviku s reflexemi studentů vztahujícími se k dokončovanému studiu (6. sem. studia) s reflexemi na vlastní profesní vybavenost pro povolání učitele. Diskuse jsou orientovány na témata, která vnímají studenti jako profesně potřebná a na zkušenosti ze souvislé praxe. Názory na vhodné (nevhodné) metody pedagogické práce, obavy nebo již skutečné problémy vzniklé v profesních situacích jsou otevírány a řešeny s podporou skupinové dynamiky a týmového potenciálu (strukturace postupu podle M. Balinta).
Do kurzu byl začleněn náhled do práce začínající učitelky MŠ, který byl realizován prostřednictvím dvou čerstvých absolventek oboru UMŠ, které přiblíží svůj první rok ve školní praxi – z pohledu vyrovnání se s požadavky MŠ (ŠVP; školní řád a kooperace s druhou učitelkou ve třídě – případně s pedag.asistentem; příprava a realizace pedagogického programu; zvládání chování dětí a individualizace přístupů; komunikace s rodiči). Studentky se absolventek následně ptají na konkrétní situace, jak byly řešeny a rozvíjí se diskuse nad různými názory a možným řešením v konkrétní školní praxi.