V souladu s integrativním modelem čtenářské pregramotnosti budou představeny možnosti interpretace knihy a práce s knihou k podpoře porozumění textu a motivaci pro budoucí čtenářství. Ukázky budou vycházet i z různých literárních druhů, žánrů a typů knih, konkrétně:
1) Beztextové knihy, wimmelbuchy - výzvy pro dospělého jako zprostředkovatele knihy
2) Obrázkové knihy, zejména pro dvouleté děti a práce s nimi
3) Próza s dětským hrdinou, próza se zvířecím hrdinou
4) Knihy o etiketě
5) Příroda, barvy, změny ročních období apod.
6) Naučné knihy a práce s nimi
7) Rozvoj prosociálních vztahů
8) Způsoby zprostředkování tématu jinakosti/odlišnosti, životu s handicapem
9) Překonávání strachu a smrti
10) Práce s poezií v mateřské škole Využití čtenářských kostek, práce s emočními kartami, časopisy pro děti předškolního věku (se zaměřením na literární texty a úkoly vztahujícími se k literárním textům)
Lecture course concentrated on key issues of the didactics of teaching literature, namely on possible conceptions of literary education at elementary and secondary schools. It includes the reflection of current state, methods of literary education, the analyses of textbooks and readers, and on the assessment of the results of teaching.