Charles Explorer logo
🇨🇿

Hra na klavír II

Předmět na Pedagogická fakulta |
OB7308126

Sylabus

Student začátečník (A program) se naučí 8 drobných přednesových skladeb pro děti (Vyvandroval Janko, KŠ I, č. 28, s.23+ Na zelenej lúke, KŠ I, č. 75, s. 47+Kmotr Vávra, KŠ I, č. 77. s. 48+ Etudu- pochod, KŠ I, č. 112, s,70 + Taneček, KŠ I, č. 69, s. 43+ Děvčátko tančí, KŠ I, č. 92, s. 58+Etuda, KŠ I, č. 101, s. 63 + Dumka, KŠ I, č. 113, s.70). Bude hrát jednooktávové stupnice F dur,G dur,A dur, H dur pravou rukou a harmonické kadence v tóninách F dur, G dur, A dur, H dur levou rukou. Harmonickou kadenci T,S,D se naučí stylizovat jako polku, pochod,kombinovaně, valčík a rozloženě v tóninách C dur,D dur,E dur, F dur,G dur,A dur,H dur. Naučí se transponovat do probraných tónin a stylizovat 10 písní pro předškolní děti a 13 písní pro školní děti. V tónině C dur se naučí zpívat a doprovázet akordicky další dětské písně.

Student mírně pokročilý (B program) se naučí dalších 8 přednesových skladeb pro děti (Vaňhal, J.K: Allegretto, KŠ I, č. 95, s. 60+ Ryba, J.: Teče, voda, teče, KŠ I, č. 98, s. 61+ Zahrajte mi, muzikanti+ Sarauer, A.: Strašpytel ve tmě, KŠ II, č. 25, s. 88+ Hurník, I.: Smutná písnička+ Nečasová, J.: Ráno a Večer+ Nečasová, J.: Princezna+ Nečasová, J.: Král.

Bude hrát jednooktávové stupnice F dur,G dur,A dur,H dur pravou rukou a harmonické kadence v tóninách F dur,G dur,A dur,H dur levou rukou. Harmonickou kadenci T,S,D se naučí stylizovat jako polku, pochod,kombinovaně, valčík a rozloženě v tóninách C dur,D dur,E dur,F dur,G dur,A dur,H dur. Naučí se transponovat do probraných tónin a stylizovat 10 písní pro předškolní děti a 13 písní pro školní děti. V tónině C dur se naučí zpívat a doprovázet akordicky další dětské písně. Dosažené výsledky ve hře na klavír budou také součástí zkoušky ze Základů hudební výchovy II na konci 2. semestru studia.

Tento text není v aktuálním jazyce dostupný. Zobrazuje se verze "en".Anotace

Developing piano technique by practising songs and performance pieces for preschool children, differentiating classwork according to students' three achievement levels (a, b, c).