Konkrétně budou v seminářích v průběhu celého semestru probírána tato témata: notová soustava, notopis, takty a rytmus, tempo a jeho označení, stupnice durové, první test v pořadí, mollové stupnice (aiolské, harmonické a melodické), druhý test v pořadí, intervaly (základní a odvozené), akordy (kvintakordy durové a mollové a jejich obraty), třetí test v pořadí, přehled o hudebních nástrojích v symfonickém orchestru. Studenti získají informace o dominantním septakordu a jeho obratech a o akordech postavených na hlavních a vedlejších stupních tóniny i o akordech mimotonálních a jejich uplatnění v doprovodech lidových písní.
Důležitou náplní předmětu bude utvářet praktické dovednosti zpěvu písní vhodných pro děti v předškolním a v mladším školním věku a u vybraných i jejich hry na klavír, včetně elementárních základů taktovací techniky. Bude uskutečněn základní přehled o nástrojích symfonického orchestru (nástroje strunné smyčcové a drnkací, nástroje dechové dřevěné a žesťové, nástroje bicí.
Studenti budou studovat odborný časopis Hudební výchova a pořizovat si výpisky z článků, které se vztahují k hudební pedagogice ve škole.
Elementární základy hudební teorie, stupnice, intervaly, akordy, dominantní septakord, akordy postavené na jednotlivých stupních tóniny, přehled hudebních nástrojů, zpěv a hra písní na klavír, taktování písní, vypracování ověřovacích testů I, II, III. Obsah testů bude náročnější než u studentů s neprohloubenou specializací.
Další součástí discipliny je získat základní přehled nástrojích symfonického orchestru, poznat a ovládat základní charakteristiku, rozdělení hudebních nástrojů a rovněž poznat a ovládat základní charakteristiku dětských hudebních nástrojů z Orffova instrumentáře.