Obsahové zaměření reflexivní praxe je předem dohodnuté se cvičnými učitelkami. Studenti si připraví pro děti 2 dvacetiminutová zaměstnání, vždy s jednou převažující hudební činností (pěveckou, instrumentální, hudebně pohybovou, poslechovou).
Dále si studenti připrav í pro děti dvě dvacetiminutová zaměstnání s námětem Velikonoce (včetně integrativních záměrů do ostatních estetickovýchovných aktivit).
Studenti v rámci pedagogické praxe budou hrát na klavír umělé a lidové písně pro předškolní děti, v hodině uplatní hru na sopránovou zobcovou flétnu. Požadavkem na splnění klasifikovaného zápočtu též je, aby dětem zahrály přednesovou skladbu, kterou na počátku budou vhodně motivovat.
Při hře písní je požadavkem kvalitní hra na klávesový nástroj. Podmínkou pro klasifikovaný zápočet je účast alespoň na jednom koncertu nebo vybraného hudebně metodického semináře, který se vztahuje k hudebnímu vzdělávání dětí v předškolním věku.