Charles Explorer logo
🇬🇧

Pupil's Perception of Time and Relationship towards Future

Class at Faculty of Education |
OBPS13082

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Cíl kurzu:

Seznámení studentů se základními teoretickými koncepcemi časové perspektivy a empirickými zjištěními k problematice vztahu žáků k budoucnosti (pomoc studentům v nastolení komplexnějších výkladových schémat v této oblasti).

Vybavení studentů diagnostickými a autodiagnostickými postupy a nástroji, které by umožnily adresné působení a rozvoj uvědomělého vztahu k budoucnosti u žáků.

Obsah kurzu:

Časová dimenze v lidském životě ? teoretické vymezení: percepce času,

časová perspektiva,

čas ve vztahu k chování, orientace na budoucnost, vztah k budoucnosti jako faktor lidské motivace,

časová perspektiva a motivace výkonu, alternativnost v orientaci jedince na budoucnost,

Nuttinova osobnostně-motivační koncepce časové perspektivy, biodromální přístup k časové perspektivě, koncepce perspektivní orientace.

Diagnostika časové perspektivy (základní diagnostické strategie). Autodiagnostika učitele v oblasti podpory rozvoje vztahu

žáků k budoucnosti.

Metody používané pro diagnostiku časové perspektivy ? studenti se podrobněji seznámí s následujícími metodami: MIM

(Nuttin), FTO (Gjesme), ?Nejdůležitější událost? (Walace), ?Kým budete? (Kastenboum), PO-5 (Pavelková), Dotazník instrumentality studia (DeVolder), Test kruhů (Cotle), Test čar (Cottle, Pleck).

Vztah žáků k budoucnosti a jeho vývoj na základní škole a u studentů středních škol.

Vztah žáků k budoucnosti a školní výkon.

Perspektivní vs. krátkodobá orientace žáků na ZŠ a SŠ.

Vztah k budoucnosti jako činitel žákovské motivace k učení.

Instrumentalita učení z hlediska budoucích cílů.

Časová orientace žáků a profesionální sebeurčení ? profesionální volba.