Sylabus kurzu (dle termínů setkání) 11.10.
Pojetí kvantitativního (vs.) kvalitativního výzkumu, kroky výzkumu, formulování vědeckého problému, a/případně hypotéz, analýza literatury (včetně vyhledávání v on-line databázích) 25.10.
Validita a reliabilita, standardizace; Inteligenční a didaktické testy, 8.11.
Dotazník, způsoby sběru dat, volba výzkumného souboru (sampling). 22.11.
Seznámení s výzkumnými nástroji:
Klima školní třídy, Hodnocení interakce učitele a žáků, Předcházení problémům v chování žáků, Společenství prvn ího stupně (metoda sémantického výběru) 6.12.
Experimentální uspořádání a kvaziexperiment 20.12.
Seznámení s nástrojem: Výzkumné metody: Sémantický diferenciál, Q-třídění, posuzovací škály, Sociometrie, (případně pozorování a meta-analýza)