Uvedení do problematiky patologie v oblasti primárních funkcí a sekundárních funkcích (řeči, jazyka, komunikace) ve všech věkových kategoriích v následující struktuře:
1. Terminologie,2. Historie,
3. Výskyt, incidence, prevalence,
4. Definice,
5. Symptomatologie
6. Etiologie, patogeneze,
7. Klasifikace,
8. Uvedení do terapie a rehabilitace. Jednotlivé semináře jsou zaměřeny na prezentaci níže uvedených zadaných témat: 1 Uvedení do patologie, vztah normy a patologie , Porucha impresivní složky , porucha pragmatické složky, 2 Dyslalie 3 Vývojová dyzartrie, verb. Vývoj. Dyspraxie, MFP, fonologické výv. Poruchy 4 Porucha zvukové stránky řeči , rhinophonie, palatolalie 5 OVŘ 6 Dysfázie, dětská afázie 7 Dysfluence,koktavost, brebtavost 8 Mutismus 9 Symptomatické vady MR, EPI, pervazivní, ZP, SP, ADHD, 10 Poruchy řeči v dospělosti - přetrvávající 11 Afázie získaná, demence 12 Dysartrie, dysfagie
Student se seznámí se všemi druhy narušení komunikační schopnosti, a to narušením vývojovým i získaným. Budou mu přiblíženy následující kategorie narušené komunikační schopnosti: vývojová dysfázie, dyslalie, dysartrie, koktavost, breptavost, mutismus, palatolalie, mutismus, poruchy hlasu.
Bude ozřejměn pojem symptomatické poruchy řeči. Student se seznámí se získanými neurogenními poruchami řeči v dospělosti, a to s afázií a dysartrií. U každého druhu narušení získá poznatky o etiologii, symptomatologii, klasifikaci, stručný přehled o možnostech diagnostiky a následné terapie.
Budou prezentovány případové studie dětí i dospělých s jednotlivými druhy narušení komunikační schopnosti.