Charles Explorer logo
🇨🇿

Sppg znevýhod. člověka s ŘP II.

Předmět na Pedagogická fakulta |
OBSP18717

Sylabus

Uvedení do problematiky patologie v oblasti primárních funkcí a sekundárních funkcích (řeči, jazyka, komunikace) ve všech věkových kategoriích  v následující struktuře:

1. Terminologie,2. Historie,

3. Výskyt, incidence, prevalence,

4. Definice,

5. Symptomatologie

6. Etiologie, patogeneze,

7. Klasifikace,

8. Uvedení do terapie a rehabilitace. Jednotlivé semináře jsou zaměřeny na prezentaci níže uvedených zadaných témat:   1             Uvedení do patologie, vztah normy a patologie , Porucha impresivní složky , porucha pragmatické složky,  2             Dyslalie 3             Vývojová dyzartrie, verb. Vývoj. Dyspraxie, MFP, fonologické výv. Poruchy 4             Porucha zvukové stránky řeči , rhinophonie, palatolalie 5             OVŘ 6             Dysfázie, dětská afázie 7             Dysfluence,koktavost, brebtavost 8             Mutismus 9             Symptomatické vady MR, EPI, pervazivní, ZP, SP, ADHD, 10           Poruchy řeči v dospělosti - přetrvávající 11           Afázie získaná, demence 12           Dysartrie, dysfagie

Anotace

Student se seznámí se všemi druhy narušení komunikační schopnosti, a to narušením vývojovým i získaným. Budou mu přiblíženy následující kategorie narušené komunikační schopnosti: vývojová dysfázie, dyslalie, dysartrie, koktavost, breptavost, mutismus, palatolalie, mutismus, poruchy hlasu.

Bude ozřejměn pojem symptomatické poruchy řeči. Student se seznámí se získanými neurogenními poruchami řeči v dospělosti, a to s afázií a dysartrií. U každého druhu narušení získá poznatky o etiologii, symptomatologii, klasifikaci, stručný přehled o možnostech diagnostiky a následné terapie.

Budou prezentovány případové studie dětí i dospělých s jednotlivými druhy narušení komunikační schopnosti.