V rámci předmětu jsou půběžně probírána následující témata:
1. Možnosti rané podpory dětí s kombinovaným postižením, model: představy o těle, o čase, o prostoru. Metoda aktivního učení Lilly Nielsen
2. Osoby se zrakovým a kombinovaným postižením, etiologie, klasifikace, speciálně pedagogická diagnostika, možnost podpory
3. Osoby se sluchovým a kombinovaným postižením: etiologie: syndromová onemocnění, klasifikace, speciálně pedagogická diagnostika, možnost podpory
4. Osoby s mentálním a kombinovaným postižením: možnosti budování komunikace
5. Speciálnš pedagogické terapie jako možnost podpory osob s kombinovaným postižením
6. Metody budování komunikace osob s kombinovaným postižením, využití moderních technologií
7. Speciálně pedagogická diagnostika jako východisko podpory osob s kombinovaným postižením Předmět je podpořen systémem Moodle. Požadavky pro splnění předmětu: Studenti Oborového studia speciální pedagogiky. účast na seminářích, průběžné plnění zadávaných úkolů v rámci seminářů. Ústní zkouška Studenti oboru Psychologie a speciální pedagogika: samostudium, práce s doporučenými zdroji + ústní zkouška
Special education intervension for persons with multiple impairments, possibilities of education and stimulation in early childhood-, preschool-, school ages, problems of adults with multiple impairment, influence of multisensorial stimulation.
Possibilities of education in the CR and in foreign countries. Reeducation of sensory perception by persons with multiple impairments, motor and speach stimulations, psychomotoric development through individual therapeutical concepts - using basal stimulation, orofacial therapy, psychomotoric theory. Rehabilitational and subsidiarial proceedings, assistive technology.
Program of Guided Reflection is a part of classes.