1. Obsah výuky psychologie, pedagogiky a sociální práce
2. Didaktické principy a jejich aplikace na učivo psychologie, pedagogiky a sociální práce
3. Problémové situace ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce
4. Tvorba a využití projektů ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce
5. Hodnocené ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce
6. Učebnice a další pomůcky pro výuku psychologie, pedagogiky a sociální práce
7. Média a multimédia ve výuce psychologie, pedagogiky a sociální práce
8. Vztah výuky psychologie, pedagogiky a sociální práce k osobnostní a sociální výchově
9. Etické aspekty v práci učitele psychologie, pedagogiky a sociální práce
10. Mimoškolní výuka psychologie, pedagogiky a sociální práce
Cílem předmětu je vytvořit účastníkům vzdělávání podmínky pro kultivaci jejich vědomostí, dovedností a postojů, které se týkají didaktiky psychologie, pedagogiky a sociální práce. Účastníci rozvinou prostřednictvím tohoto předmětu své pedagogicko-psychologické a didaktické kompetence natolik, že se budou s jistotou orientovat v pojmech a principech oborové didaktiky psychologie, pedagogiky a sociální práce, budou ovládat adekvátní odbornou terminologii a dokáží využívat těchto kompetencí k reflektované a tvůrčí práci učitele odborných i všeobecně vzdělávacích předmětů, jejichž součástí je učivo psychologie, pedagogiky a sociální práce.