implementace informačních a komunikačních technologií do vzdělávání, postavení a funkce ICT ve vzdělávání - výuce a učení;synchronní a asynchronní komunikace ve vzdělávání;využití ICT ve výuce v závislosti na počtu počítačů, na aplikovaných programech, na charakteru použité technologie a připojení do sítě v různých etapách výuky;informační zdroje (klasické, e-zdroje), evaluace a využití zdrojů v edukaci;e-lerning, virtuální vzdělávací prostředí (Moodle);design e-learningových kurzů;digitální vzdělávací objekty, jejich evaluace a úložiště;internetové výukové projekty (vyprávění digitálních příběhů, primární zdroje, webquest);síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody);právní problémy spojené s edukačními technologiemi (Creative Commons);gender a ICT, problémy, diagnostika;budoucnost vzdělávacích technologií.
Posláním předmětu je seznámit studující s aplikacemi využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vyučování a učení z různých perspektiv s cílem přispět k poznání a pochopení skutečného vzdělávacího potenciálu ICT a připravit studující na efektivní využití informačních technologií pro podporu inovativních metod výuky a učení.